Permohonan Lesen MOF / Lesen Kewangan Syarikat

Hai Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera

Perlu kah sesebuah syarikat apply MOF?

Ya, dalam beberapa kes, syarikat perlu memohon pendaftaran dengan Kementerian Kewangan (MOF) di Malaysia. Proses ini dikenali sebagai pendaftaran sebagai vendor atau pembekal kerajaan. Biasanya, syarikat yang ingin menyediakan barang-barang atau perkhidmatan kepada kerajaan Malaysia atau agensi-agensi kerajaan perlu mendaftar dengan MOF.

Langkah-langkah umum untuk syarikat yang ingin mendaftar dengan MOF termasuk:

  1. Persediaan Dokumen: Syarikat perlu menyediakan dokumen yang diperlukan untuk pendaftaran. Ini mungkin termasuk dokumen-dokumen seperti salinan sijil pendaftaran syarikat, salinan kad pengenalan pengarah syarikat, salinan lesen perniagaan, dan dokumen-dokumen lain yang berkaitan.
  2. Mengemukakan Permohonan: Permohonan untuk pendaftaran sebagai vendor atau pembekal kerajaan boleh dilakukan secara dalam talian melalui portal yang disediakan oleh MOF atau dengan mengisi borang permohonan yang boleh didapati dari MOF.
  3. Menunggu Kelulusan: Selepas mengemukakan permohonan, syarikat perlu menunggu proses pemeriksaan dan kelulusan oleh pihak berkuasa yang berkenaan di bawah Kementerian Kewangan.
  4. Mematuhi Syarat-syarat: Selepas diterima sebagai vendor atau pembekal kerajaan, syarikat perlu mematuhi semua syarat-syarat yang ditetapkan oleh MOF dan agensi-agensi kerajaan yang berkaitan semasa menjalankan perniagaan dengan kerajaan.

Penting untuk diingat bahawa proses pendaftaran dengan MOF boleh berbeza-beza bergantung kepada jenis perniagaan dan perkhidmatan yang disediakan oleh syarikat. Oleh itu, disyorkan untuk merujuk kepada panduan dan garis panduan yang dikeluarkan oleh MOF atau agensi-agensi kerajaan yang berkaitan semasa memproses permohonan pendaftaran.

Nah Coach Share Dokumen Berkaitan Untuk Cara-cara memohon Lesen Kewangan

Nak eBook Cara DAFTAR ePerolehan?
Rujuk sini >> Pendaftaran ePerolehan

Perlukan template Company Profile, Website punya Landing Pages?

Dapatkan 8000 Template CANVA Coach Zul di sini >> https://vip.coachzul.com/template

 

SEMOGA MEMBANTU

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    Whatsapp Coach Sini
    Hai..
    Apa Coach Boleh Bantu?